Fra skåltaler til handleplan:
Sådan skaber vi et strategi-event, der virker

Hvor ofte har du været til en strategidag eller workshop, hvor energien var høj, mens det stod på, men hvor de gode idéer stille og roligt fordampede, da hverdagen ramte igen mandag morgen? Hos Kafka Kommunikation er målet at ændre netop dén dynamik.
Af Kathrine Kjær, Kafka Kommunikation
Når jeg planlægger og afvikler events, handler det om meget mere end kaffe og powerpoints. Det handler om at skabe et rum, hvor inspiration bliver til handling, og hvor deltagerne går hjem med noget konkret i hænderne.
Med min baggrund i både Kommunikation og Performance Design ser jeg et arrangement som en helhedsoplevelse. Det skal være engagerende at lære nyt, og det skal være let at omsætte viden til praksis.
En værktøjskasse tilpasset jeres behov
Ingen virksomheder eller brancher er ens. Derfor sammensætter jeg altid et forløb ud fra, hvad formålet er: Skal I inspireres? Skal I læres op i nye metoder? Eller skal I i fællesskab løse en konkret udfordring?
Et typisk strategi-event hos mig kan bestå af en kombination af følgende elementer:
Oplæg der tænder gnisten:
Jeg sætter scenen med faglige indspark, der giver nye perspektiver på jeres kommunikation eller forretning.
Faciliteret workshop:
Her smøger vi ærmerne op. Gennem fx gruppearbejde og diskussioner får vi alle mand på banen.
Den personlige workbook:
Dette er et af mine hjertebørn. Jeg udarbejder ofte en fysisk workbook specifikt til eventet. Her kan deltagerne løbende notere deres tanker og strategier. Det betyder, at de ikke går hjem med løse lapper papir, men med en færdig "håndbog", de kan slå op i, når de skal bruge den nye viden fremadrettet.
Fra Bornholm til jeres bestyrelseslokale
Et nyligt eksempel på denne model var min workshop på Bornholm under overskriften "Hele året på hele øen". Her guidede jeg 25 erhvervsdrivende gennem fem udvalgte delemner inden for markedsføring og sæsonudvidelse.
Vi arbejdede intensivt fra 9 til 15, og vekselvirkningen mellem teori, fælles diskussion og individuelt arbejde i workbooken sikrede, at energien var høj hele vejen igennem. Deltagerne gik derfra med en følelse af ejerskab over deres egen strategi. Læs artiklen her.
Skal jeg designe jeres næste event?
Uanset om I er en lille ledergruppe, der skal lægge linjen for det kommende år, eller en større forsamling, der skal rystes sammen om en fælles vision, så kan jeg hjælpe med at strukturere dagen.
Jeg sørger for, at vi kommer hele vejen rundt – fra den første idé til den færdige handleplan.
Du kan også læse mere om brugen af events som led i branding her.
Kontakt Kafka Kommunikation, hvis du vil høre mere om mulighederne for et skræddersyet strategi-event.
